GUIDELINE INSTANT-EXPRESS SERVICE FÖR FLUGSPÖN Vi vet hur frustrerande det är när olyckan är framme och man bryter sitt spö, eller att fiskekamraten trampar på det. När du köper ett Guideline-spö ingår därför vår I-Express service. Vi sörjer för att du snabbt och enkelt får en ny spödel om olyckan är ett faktum och oavsett hur skadan har uppstått. Hur gör du? Ta med spöet till din närmaste återförsäljare för Guideline. Visa upp den trasiga delen och beställ en ny. Återförsäljaren beställer den nya spödelen som skickas från Guideline så snart det är möjligt, under förutsätting att vi har spödelen i lager. Reaction-spön måste skickas in till Guideline komplett med spöfodral och spötub för att erhålla ersättning. Reaction-spön har livstids garanti mot material- och fabrikationsfel.
GUIDELINE NT8 FLUGSPÖN - 25 ÅRS GARANTI
Våra NT8-spön levereras med 25 års garanti till första ägaren. Denna garanti gäller för material- och/eller tillverkningsfel. Under garantiperioden (från inköpsdatumet) har du rätt till reparation eller utbyte (enligt vårt avgörande) av defekta spödelar. Om spömodellen har utgått och/eller vi inte kan reparera eller byta ut en spödel kommer vi att ersätta ditt spö med en jämförbar modell (enligt vårt avgörande). En serviceavgift på 75EUR/750 SEK Kommer att debiteras och inkluderar reparation/spödel och returfrakt. Ett giltigt inköpsbevis måste alltid kunna visas upp/bifogas vid samtliga garanti- och reklamationsärenden. NT8-garantin är kompletterande och påverkar inte konsumentens reklamationsrätt i enlighet med tillämplig konsumentköplag.
När du beställer reservdelar RÄKNA ALLTID FRÅN TOPPEN, alltså spöts tunnaste ände. Exempel; ett 4-delat spö beskrivs på detta sätt: DEL1/TOPP - DEL2 - DEL3 - DEL4/BUTT/HANDTAGSDEL.
* Reservdelar för Switch-spön har samma pris som tvåhandsspön. * Observera att det är en högre kostnad för buttdelar där handtag och rullfäste sitter.