Frakt & Retur
Information
Finns varorna i lager så levereras de vanligtvis till dig inom 1-3 arbetsdagar. I de fall att en produkt beställs som inte finns i lager så står uppskattad leveranstid specificerad på produkten. Eventuellt restnoterade varor levereras till dig så fort de kommit in i lager till oss och inga fraktavgifter tillkommer för detta.
Väljer du "Hämta varor i butik" så hämtas varorna ut i vår Göteborgsbutik. Ett SMS kommer att skickas till dig när din order är klar för upphämtning.
Som kund hos har du rätt att ångra ett köp inom 30 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick och i obruten förpackning. Om någon typ av montering eller modifiering görs på produkten på kundens begäran så gäller ej bytesrätten.
Hur går jag tillväga vid retur?
Vill du returnera ett köp så loggar du in dig på vår hemsida och går in på "Mina ordrar/Skapa retur" och fyller i formuläret senast 30 dagar från mottagandet av varan. Detta kan endast göras om du har ett registrerat konto hos oss och medför att vi snabbare kan hantera ditt ärende. Har du inget registrerat konto hos oss så tar du kontakt med oss via kontaktförmuläret på sajten (Kontakta oss). Uppge ditt ordernummer och orsak till returen.
Fyll i blanketten som medföljer i leveransen från oss och bifoga den ifylld med returen.
Använd den bifogade retursedel, saknas den så kontaktar du oss så skickar vi dig en ny. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg orginalkartongen i en ennan kartong. Paketet lämnas sedan in till det ombud som står på returlappen.
Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin orginalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballagering debiteras dig som kund.
Returer får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.