Reklamationer
Garantier/Reklamationer
Vi följer konsumentköplagen i de fall där inte annat anges. Vid reklamationer skickar du ett mail till info@el-ge.se och beskriver varför du vill reklamera och bifoga en bild på skadan, skriv även ordernr/kundnummer. Beroende på vilken typ av vara och skada det gäller så går det att lösa på olika sätt. Vid de flesta fall är det våra leverantörer som avgör vad som går under reklamation därför måste vi få hit den skadade varan för att sedan skicka vidare till leverantören. Hanteringstiden för reklamationer ligger normalt mellan 1-4 veckor men vi försöker självklart lösa det så fort som möjligt. Vi skickar en fraktsedel till dig så du kan skicka tillbaks den skadade varan.
Om en vara från oss (EL-GE Sportfiske) skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (Posten eller Schenker) och till info@el-ge.se. Senast inom 7 dagar.